Wednesday 18 May 2011

kenangan terindah

salam...
hari ini aku nak meluahkan sesuatu yang terbuku dalam hati ku.. diam tak diam aku hampir menamatkan pengajian aku di UUM nie.. sekejap je 3 tahun.. pelbagai suka duga yang aku tempuhi sepanjang bergelar mahasiswi di kampus UUM sintok nie.. pelbagai kenangan terinah yang aku lalui dengan rakan2 sekuliahku.. di sini la juga aku temui cinta hati ku..opsss nie tak leh cite lebih2.. hehe...di sini ramai kawan.. mmang best.. aku tak pernah menjangkakan yang akan menjejakkan kaki di universiti... aii maklumla.. keputusan STPM aku tak berapa bgus.. tapi mungkin semua ini dah tertulis dalam catatan kehidupanku.. menjejakkan kaki di DPP BANK RAKYAT dengan teman sekolah iaitu  Sazali, Faeiz dan Faizal membuatkan aku rasa sangat seronok... sekurang-kurangnya aku tak la berkeseorangan di sini.. cuma Nani je yang menginap di DPP SME bank..tapi tak jauh dr dpp aku pun.. aku rasa macam bermimpi je ade kat sni.. aku menginap di Blok E yang pada masa kemasukan aku nie blok E rata-ratanya senior.. takpelah ... lebih baik aku tak kenal dr aku kenal orang.. mase masuk bilik aku tgk tak de rumate... aku tgok bilik lain semua dok berkenalan dengan rumate masing2..tunggu punya tunggu tak kunjung tiba jugak rumate aku nie.. tak mengapa la... seharian kepenatan mengemas barang dan melayan perasaan.. aku penat...tido la aku sejurus minit kemudian...
dah petang dalam kul 3 aku tersedar, aku tak solat rupanya.. dengan keadaan yang agak "mamai' aku pun g ke toilet tanpa membawa kunci bilik.. tertutup je pintu tue, br aku sedar yang aku tertinggal kunci dalam bilik.. slmat berpakaian lengkap hnya tidak bertudung jer.. aku mula panik.. akhirnya aku pun g la ketok pintu jiran sebelah aku. Ho Ying .. budak chinese... aku pun mintak bantuan dia.. dia pun blur tak tau nak buat ape.. ai maklum la.. masing2 baru masuk.  hehe..tiba2 teringat kat kakak yang jaga blok masa aku dftr td.. aku g la bilik dia tuk dapatkan bantuan.. akak tu pun menolong aku.. dengan muka yang tak berapa nak malu nie,aku pun mintak la tudung kakak tue.. selamat kakak tue memahami.. hehe,,thanks kakak..langkah seterusnya aku nak g amik kunci di pejabat.. entah kenapala aku suka je buat benda yang memalukan, ade ke aku g JPMDPP g mintak kunci.. dah terang-terangan kakak tue habaq suh amik kunci kat pejabat.. aku g kat jpm.. dengan muka yang selenge aku pi mintak kunci kat org yang ade dalam JPM.. mau aku tak kena gelak.. tp mase tue tak rasa apa2 pun.. sebab sememangnya aku tak tau pun kat mana pejabat..kihkih.. akhirnya abg chembo tolong aku amik kan knci.. bgus la dia tak tlg aku cmne nak amik n serah kunci tue.. dapat la jugak kunci utk masuk bilik. mase nak amik kunci aku br perasan yang aku lah orang pertama yang tertinggal kunci dalam bilik.. haha.. bersejarah sungguh.. pada masa tue jugak baru aku tau yang rumate aku senior.. hehe..
sepanjang minggu orintasi, mmg aku rasa seronok sebab dapat kenal ramai kawan2 dr  pelbagai kaum dan negeri.. mmg best.. lagu GEMURUH nyayian Faizal Tahir menjadi tema orientasi mase tue.. dan sejak itu jugak la aku minat Faizal Tahir hihi.. aku kumpulan 64 sepanjang minggu orientasi.. aku, ben, rozi, iman fadzil, ubai, peja dan indian gurl (lupa nama dia). kakak fasi aku ialah kak ayu. kak ayu baik dan cantik.. ketua kumpulan aku iman. huh..aku tgok budak2 laki dalam kumpulan aku nie garang je.. tak selera aku nak menegurnya.. tapi tak la maksud aku menbenci.. cme takot nak tegur.. actually. diarong best and sangat baik.. thank guys.. mase mule2 nak gi kelas depa la paling banyak tlg aku.. printkan slip jadual, teman aku cr kelas, tempat tutorial TITAS and cam2 la.. thanks sgt kat FADZIL.. ko mmg baik.. 




habis minggu orientasi mula kehidupan aku sebagai mahasiswa... sibuk setiap hari.. kelas pagi petang siang malam... wow.. disaster.. tp best.. kelas yang aku palig suka adalah kelas TITAS sebab berunsurkan keislaman.. di sini la bermulanya perkanalan aku dengan mimie,alya, linda, adam dan lain2.. sebab kebanyakkan kelas sama..terbina la ukhuwah persahabatan..adat la berkawan ada suka ada duka.. ada manis ada pahit..asam garam kehidupan.. program di DPP BANK RAKYAT plak... aku terlibat dengan choral speaking.. dan dari sini plak terjalin lagi ikatan persahabatan dengan Hanif, Amir Ali, Iqquan, Bani, Dilla, Fikri, Nazri, Kent,Vanitha, Teoh,Teh, Mazlinah Hafeez, Rooney,Kak Ain meletopsss dan Kak jua..fun.. best sronok sgt,,





koleksi rakan2 bertambah bila masuk kelab Fasilitator yang gah sehingga ke hari ini.. dan di sini la berjumpa dengan cinta hati ku...hihi.. tak sngka.. trasa macam mimpi je.. tapi itulah takdirnya.. banyak sangat program dan pengalaman dalam mengendalikan projek dengan rakan2..lau nak cerita semua tak hbs tapi itu la realitinya.. kelab yang mempunyai ikatan kemesraan yang sangat kuat. cam famili...dan di sini juga orang mengenali aku.. mimie yang mencalonkan nama aku.. haha.. thanks to mimie...banyak nak diceritakan lagi.. tapi nnt sambung dalam part ke-2.. hehe.. kenangan terindah diawal pertemuan... 

No comments:

Post a Comment